torsdag 1 oktober 2009

I iz noe longrr hobo!!

Så, bott på ett vandrarhem ovanför en bar i några dagar nu, lärt känna de man bor med osv. Igår hade vi snackat ihop oss med alla vi stött på på vandrarhemmet, om att vi skulle köra en internationell pubkväll. Där alla deltagarna skulle representera sitt land, vad gällde alkoholtålighet. I Lineupen hade vi 1 mexikanare, 2 britter, 2 svenskar, 2 australiensare, 1 holländare, 2 canadensare samt 2 fransoser...
planen var att en av australiensarna skulle köpa två flarror smirnoff, och slänga in i baren (Vi hade 2 av bartendersarna från stället i lineupen) Och alla skulle pitcha in några pund för dessa flaskor.
Sedan skulle det spelas dryckesspel i massor.

Frammåt kvällen syns det dock rätt tydligt att det inte kommer bli något av det hela då australiensaren missar bussen efter sin fotbollsträning, och blir försenad typ 3h. Holländaren är stenpackad innan vi svenskar ens anländer till baren. Av hälften av deltagarna som "signat" upp sig, syns inte röken... och ja, resten är relativt spridda.
Så istället blir det Jag, Drinking.buddy, sömntuta *Random-Tool* nånannanrandom samt den andra australienserskan, en tjej som för övrigt tycks ha det fysiskt och psykiskt omöjligt att tycka illa om någon, eller någonting. (Någonting jag och D.B omöjligt kan förstå oss på)
Kvällen tas iaf vid, då vi börjar med att shotgunna några bud på vårt rum, drar ner till baren och handlar upp de få pengarna vi har på minnesförluster (1.25£ öl/drinken och 1£ shotten gör det mot människor)

Vaknar upp dagen efter och hatar allt som har med mornar att göra. Jag måsste pallra mig in till universitetet för att Accomodation-officet ringde dagen innan, och de hade lyckats plita upp en eventuell lägenhet åt mig. Jag drar dit, får en lapp som jag ska ta med till administrationen för läggan, de visar mig runt placet och allt ser lugnt och bra ut, lite långt till universitetet i gämförelse med de andra placen man sett, men fortfarande bara en 10min gång i lugn (i.e. min) takt. frågar om priset, de säger att de inte är helt säkra, men att han trodde det låg på 156£ i veckan(~7488:- i månaden). OUCH det andra stället jag hade som alternativ kostade bara 90£ i veckan...(~4320:- i månaden) Dock ser det ut att vara något av ett förruttnande halfway-house, samt att det inte ens är säkert att de öppnar upp placet, då de måsste ha minst 30-40 signade för att kunna driva stället med vinst, eller nåt.

Anyways, visar sig att hyran "bara" var på 117£ i veckan te det nya stället, så jag tog det. drog hit, för att se att sofar har jag gratis internet YEY! (skall annars kosta en 80£ för hela läsåret) Men kan vara så att snubben som bodde här innan betalade lite mer än han skulle eller nåt, får se hur länge det varar.

Medans jag skriver detta så knackar alla grannarna på, attackerar i grupp likssom. Fortfarande bakisdräggig och med otvättade kläder öppnar jag dörren, HEYOOO första intryck. Tycks iaf sofar vara rätt bra folk, får se hur de klarar sig i längden, eller snarare hur jag gör det.



Men nu ska jag iväg på pub-crawl för ikv... i.e. ploppar förbi ett antal olika pubbar, stannar nån timme i varje, och ser vad de har att erbjuda, crawlandet blir självfallet mellan de sista pubbarna. Tjipp!

(måsste lära mig skriva kortare inlägg, oh well whatever, mer en journal detta för mig, kanske kan bli kul o se nångång senare i livet, och riktigt förstå var det var allt sket sig, kärleken i ett annat land, levern lever iaf fortfarande, och svälten nalkas då snart i det här pissdyra landet!!)

1 kommentar:

  1. Det var ju synd att er internationella suptävling sket sig, men du verkar ju blivit rätt packad ändå om man ska dömma av din förmåga till rättstavning ;P
    Grattis till lägenheten! Kom ihåg det där med att en adress är bra också? ;3
    Pubcrawl verkar vara ett väldigt förnuftigt sätt att tillbringa en kväll, gäller ju att ha koll på vad man gett sig in i liksom ^^
    Jag har inget emot dina långa inlägg, det får plats mer dig i dem.~~
    Kram

    SvaraRadera