torsdag 10 september 2009

Captain.Cockblock gör entré

jag är fortfarande extremt uttråkad, så var det aldrig då man var förkyld under gymnasietiden, då var det näst intill en välsignelse att bli sjuk några dagar. Menmen, i brist på annat så flödar iaf kreativiteten, eller inte så mycket kreativiteten som randomtankar angående gårdagens fest(eller festen i onsdags om jag inte hinner skriva klart de närmaste minutrarna) på villan, som för övrigt blev den sista festen där EVER, R.I.P. Villa Nybo, fast vad bryr jag mig om det? Jag ska till London!


Snackade lite med *Captain Cockblock* tidigare på kvällen, han hade tråkigt och ville supa, hade för mig att det bara var studenter samt förregistrerade vänner som fick komma så sa att det inte var allt för stora chanser att han skulle kunna komma till att hänga med. Lovar iaf att jag ska höra mig för med arrangörerna där sen. Hursomhelst. Drar dit tillsamans med *Söt tjej* och sätter mig och snackar med div. randoms ute på bron till villan, med en cider i handen. Festen börjar här dela upp sig te Bron, där alla nya eleverna satt o snacka lite skit. Och till stora rummets soffor, där alla de tidigare eleverna satt. På bron får jag sms från captain.cockblock som jag hade helt glömt bort, och kikade då om det var ok att han kom, vilket det självfallet var, visade det sig. Han dyker upp frammåt 22, vi drar in, och jag visar honom hur man shotgunnar en öl.


Väl inne dumpar jag honom med Jim, de är båda två sociala, så antog bara att det löser sig. Jag å andra sidan söker lite lätt efter söt.tjej, och finner henne uppe i biljardrummet, där hon sitter o snackar med *el snuso*, hon är nyktrast på festen, men samtidigt fullast ser det ut som. I en fnitterdimma som endast kan bero på katastrofalt stora mängder trocadero-intag, I vanlig ordning är jag stum och säger typ nulli, sitter bara ner och softar. då *jensch* kommer förbi och slänger upp en stockholmsbärs i handen på mig, och tipsar om att den blir bättre spetsad med vodka, något jag tvivlar lite för starkt på, för att testa. Därefter kallar han mig kärring, i ett försök att håna mig till att dricka ur hans Zaranoff. Han lyckas helt ypperligt med detta ochjag dricker i ren protest tre klunkar, och håller masken medans jag sakta men säkert känner hur otroligt jävligt det känns i käften då tredje klunken zaranoff på tok för sakta sölar sig ner genom halsen.


Här slutar mitt alcoholintag för kvällen, utan att ens vara påbörjat. Men istället startar jag en ny omgång av min nyuptäckta last, dvs. mitt läkerol-beroende, knaprar några cassis och snackar med söt.tjej, vi blir lämnade ensamma och börjar strula lite lätt. *polska #3* träder in i rummet, hon fryser och måsste värma sig med lite biljard, strax därefter träder captain.cockblock in i rummet, tokpackad efter att han druckit upp sin sprit och pratglad, dock helt utan långtidsminne, han kör nån biljardmatch, men det går åt helvete, så han ger upp, och sätter sig ner i ett hörn. Istället kör jag en omgång mot polska.#3, och det går bra... tills dess att folk börjar kommentera att det går bra för mig, då jag i vanlig ordning börjar missa exakt alla stötar som är fysiskt möjliga att missa. Efter att ha förlorat matchen sätter jag mig ner och söker lite genuin tröst, vilket jag får. polska#3 lämnar rummet, men captain.cockblock sitter kvar, snackar om samma saker han snackade om en halvtimme innan, samma felaktiga detaljer som för 30minuter sedan också, näst intill magiskt att se faktisikt. Vårt hopp ligger i att han de senaste två timmarna har sagt att "han ska gå alldeles strax", ett påstående som bara visar sig vara mer och mer svårföljt då han fortsätter att sitta kvar medans min personliga trötthet når den gränsen att jag håller på att somna på plats. Insomnia does that to a man. jag och söt.tjej sitter o nynnar lite på "she's got a a smile" av stephen lynch (www.youtube.com/watch?v=zDc-isaLXjc) Frammåt kl 4 drar han iväg, och några minuter senare gör vi det också, skiljs i vanlig ordning några hundra meter från varderas place. Gonatt!



Såhär i efterhand vet jag inte vem jag känner värst för, stackars captain.cockblock. vilken jag inte träffat sen vi kom hem från våran Ohhh så romantiska månad i Thailand, som jag totalt försummat hela kvällen. Eller söt.tjej som fick genomlida detta. :P

Bah screw it, mest synd om mig!



Dagens modetips sen tidigare inlägg står fast.

1 kommentar: